Frida Eriksen (13) tatt ut til Viking Talentleir i Porsgrunn

Askøy Fotball gratulerer Frida Eriksen med uttak til J14 Viking Talentleir i Porsgrunn. Samlingen går fra 27. juni til 1. juli og samler landets fremste talenter i aldersklassen.

Dette er en flott anerkjennelse for Frida og arbeidet hun legger ned i treningshverdagen, både på feltet og i kamp.

Uttaket til Viking Talentleir er en viktig milepæl og en bekreftelse på den utviklingen Frida har hatt over tid. Det er også inspirerende for lagvenninner, trenere og hele miljøet rundt jentefotballen i Askøy Fotball.

I Porsgrunn får Frida muligheten til å trene og måle seg med andre dyktige spillere fra hele landet, samtidig som hun får med seg nye referanser, erfaringer og inspirasjon videre.

– Spillerne som er tatt ut her har vist ferdigheter, holdninger og utvikling som gjør at vi vurderer dem som landets største talenter i sine aldersklasser. Når vi samles i Porsgrunn denne sommeren, spilles det samtidig fotball-VM. Det er en påminnelse om hva som er mulig når talent, nysgjerrighet og hardt arbeid får virke sammen over tid. De fleste av spillerne som representerer Norge i VM i dag, har vært på Talentleir i Porsgrunn. Hvert eneste år er det spillere på talentleir som senere representerer Norge i EM og VM. Vi vet ikke hvem det blir denne gangen. Det vil de kommende årenes trening, læring og lidenskap være med på å avgjøre, sier Håkon Grøttland, leder for NFFs landslagsskole til fotball.no.

Vi er stolte av Frida og ønsker henne masse lykke til på samlingen!