Lørdag dro herrelaget til Liland for å måle krefter med Gneist. Etter en godt gjennomført kamp fra vår side vant vi kampen 2-0 og befester oss i toppen av 3.divisjon.
Kampen hadde en jevn åpning. Det er lite sjanser de første 10 minuttene, men etter dette får vi en form for overtak og har ball og noen mindre muligheter. Vi spiller variert angrepsspill, slik vi hadde avtalt før kampen, og det er bare små marginer fra at vi tar ledelsen. Etter 25 minutter får vi en god overgang når Yafet kommer seg fri på høyresiden vår, han setter stor fart, og legger inn til Lars som setter 1-0 fra kloss hold. Etter dette blir vi litt passive og slår mye langt, uten at vi vinner situasjonene. Dermed kommer Gneist seg inn i kampen igjen, og de har et par gode sjanser før pausen. Men vi tar med oss 1-0 ledelse inn til pausen.
I 2.omgang tar vi fort en form for kontroll på kampen, vi er gode i presset vårt og vi angriper kontrollert. De gangene Gneist prøver å presse oss høyt, klarer vi ofte å spille dette av og finne rom mellom lagdelene deres. Etter ca 60 minutter har vi et angrep med rundt 20 pasninger, før vi får en corner. På denne corneren stanger Sebastian oss opp i en 2-0 ledelse. Etter dette kontrollerer vi kampen fint, og tar en fortjent seier med oss hjem.
Nok en gang er vi totalt sett solide som lag, og opptrer som et samlet kollektiv. Og slik har dette Askøy-laget etter hvert blitt. Og vi er virkelig et Askøylag. Lørdag er 9 av 11spillere som starter kampen gutter som har vært i Askøy eller Askøyklubber det meste av sitt liv. Av de tre innbytterne er to også Askøygutter.
Nå venter Førde hjemme kommende lørdag kl 1500, før vi tar oss et par ukers sommerferie. Dersom du har lyst å se et ganske så formsterkt Askøylag, som består av Askøygutter, så setter vi pris på din støtte.
Kristian



