Surt tap i toppkamp

Det ble et knepent tap for damene borte mot serietoer Lyngbø som dermed passerer oss på tabellen før sommerpause. Kampen ble avgjort i det 62. minutt da vi mister ballen alt for enkelt på vei i angrep. Vi klarer heller ikke sette press på ballfører som skyter fra 20 meter og utagbart for Tonje. Det er ingenting å si på at Lyngbø vinner kampen da de har mest ball gjennom store deler av oppgjøret, samtidig så skaper de ikke veldig mange store målsjanser på oss. Det gjør derimot vi da vi har 3 meget store sjanser og vi burde ha scoret på minst en av disse. Siste 10 min av første omgang er vi gode og dominerer kampen og det hadde ikke vært noe å si på om vi hadde ledet til pause selv om første omgang totalt sett er litt under pari for vår del. Vi slår alt for mye langt og i tillegg til det så taper vi de fleste av disse oppspillene.

Vi er skuffet over resultatet og delvis over prestasjonen i denne kampen, men forberedelsene i uken før bar preg av få spillere på trening slik at vi ikke fikk gjort det vi pleier å gjøre i forkant av vårsesongens viktigste kamp. Vi er derimot ikke skuffet over det vi har prestert hittil i år, men tanke på den oppkjøringen vi har bak oss så er jeg meget imponert av resultatene og prestasjonene vi har klart å skape sammen denne våren. Faktisk er det slik at vi hadde fortjent å stå med flere enn de 23 poengene vi har tatt på 10 kamper. Uansett så er det bra med et poengsnitt på 2,3 pr kamp og med 2,4 mål pr kamp og 0,6 innslupne så kan vi trygt si at vi er et gjerrig lag som er vanskelig å bryte ned. Kan ikke huske sist vi slapp inn mer enn 1 mål i en fotballkamp.! Vi håper at vi klarer å ta det med oss den defensive tryggheten også utover i høstsesongen.

En viktig del av grunnen til at vi slipper inn så få mål er Tonje som desverre for oss reiser til Trondheim for studier og spilte sin siste kamp for Askøy på Søndag. Vi takker henne for en fantastisk innsats for klubben vår de 14 mnd hun har vært sammen med oss. En strålende keeper som har hatt fin utvikling sammen med resten av laget som vil bli savnet både på og utenfor banen.

Da ønsker jeg alle en god sommer og håper vi sees i Skogen når høstsesongen starter 16 August!

Anders P.

Relaterte innlegg