Dugnadskoordinator

Dugnader – Instruks for Dugnadskoordinator og Foreldrekontakter.

 

  1. Innledning.

Askøy Fotball har mange små og store arrangementer hvert år som det er viktig at

bemannes. Idrettene skal ha en person som koordinerer denne bemanningen iht.

Askøy Fotball Dugnadskalender som utarbeides av administrasjonen i samråd med

arrangementskomiteene.

  1. Formål.

Alle arrangementer skal bemannes med nok personell pr. oppgave for en optimal

gjennomføring.

  1. Organisering.

En person pr idrett har rolle som dugnadskoordinator.

Alle lag og grupper har verv som foreldrekontakt som fordeler dugnader på

foresatte, eller de er aktive selv der dette er hensiktsmessig.

  1. Dugnadskoordinators oppgaver.

Identifisere alle lag/gruppers Foreldrekontakter og sørge for at disse er registrert

med denne rollen.

Dugnadskalender for kommende år ferdigstilles før jul.

  • Denne inneholder informasjon om hvilke grupper/lag som skal stille med

personell, spesifisert på datoer.

  • Dugnadskoordinator følger opp at dette gjøres i god tid.
  • Om nødvendig purres Foreldrekontakter for aktuell gruppe/lag.
  • Dugnadskoordinator deltar på evaluering av årets dugnadssesong.
  1. Foreldrekontaktens oppgaver.
  • Foreldrekontakter fordeler datoer internt på sitt lag/sin gruppe.
  • De som skal på dugnad settes inn i på aktuell vakt. Navneliste sendes til angitt person for arrangementet.
  • De som må bytte gjør dette internt i lag/gruppe og avklarer dette med sin

foreldrekontakt.

  1. Administrasjonens oppgaver.
  • Dugnadsvakter fordeles av administrasjonen.
  • Informasjon sendes de involverte med kopi til foreldrekontakter og

dugnadskoordinatorer.

  • Arrangementet komiteen oppretter dugnadsoppgaver.